top of page

ישראל היום
- הוראות סגירה מקצועיות -

הוראות סגירה לישראל היום

הכינו קבצים לפי ההוראות המצורפות ותקבלו הדפסה באיכות הכי טובה.

מומלץ לעבוד עם בתי דפוס המחזיקים בתו הָתֶקֶן

חברי הָתֶקֶן עוברים כיולים מדוייקים ונבדקים בכל שלושה חודשים. עובדי הדפוס החברים בתֶקֶן זוכים להדרכות גרפיקה והכנה לדפוס ובכל מקרה של בעייה, הָתֶקֶן מספק תמיכה מהירה.

בהרצאות ובשיעורים הפרטיים של התקן אפשר ללמוד, לתרגל ולקבל תשובה על כל שאלה הקשורה לדפוס. לחצו על הקישור

שלטים, רולאפ, פוסטר, דיגיטלי...

תמונה ראשית הוראות סגירה לישראל היום.jpg

השלבים
הסדר הנכון למודעה מושלמת 

גדלים, בליד, טלפונים, מייל

שלב 1

איכות המסך

שלב 2

כיול המסך

שלב 3

פרופיל צבע של עיתון

שלב 4

קביעות צבע של עיתון

שלב 5

בדיקה אוטומטית באינדזיין

שלב 6

קביעות סגירה לעיתון

שלב 7

בדיקה אוטומטית באקרובט

שלב 8

מלא טיפים שווים

שלב 9

שלב 1

שלב 1 - כל הפרטים החשובים

סגירה:

את כל המודעות יש לסגור ל pdf בהתאם לפרוצדורת הסגירה המפורטות בהמשך (לא press). הדבר יאפשר לנו להדפיס את המודעות באיכות הגבוהה ביותר. הסגירה התקנית משתמשת בפרופילים מיוחדים וממירה את התמונות לרזולוציה ולפרופיל המתאימות העיתון. ההוראות כוללות אופציות בדיקה נרחבות ומבחר נרחב של טיפים לשדרוג איכות המודעות.

גודל מודעות רגילות:

 

 

 

 

 

 

 

  1. אין להוסיף בליד

  2. בקבצים פתוחים הפונטים בקונוורט

  3. מועד אחרון להגעת מודעה מוכנה - 20:00

  4. לאחר שליחת קבצים יש לוודא שהתקבלו בטלפון: 054-6742033

הוראות סגירה - מוסף בפורמט מיוחד:

 

 

 

 

 

 

 

  1. יש להרחיק טקסטים מהשוליים בלפחות 10 מ״מ

  2. בליד - לפחות 7.4 מ״מ. מודעה בלי בליד לא תתקבל.

  3. אין למקם טקסטים באמצע המודעה באיזור הקיפול. יש להרחיק אותם 10 מ״מ מהקיפול

  4. בכותרת המייל יש להוסיף את שם המוסף ואת שם המפרסם

 

מייל:

מייל ראשי - israelhayom@spotnik.com

מייל משני למקרה של בעייה - studiomodaot@israelhayom.co.il

 

טלפון:

054-6742033

 

ישראל היום גודל מודעות
ישראל היום גודל מודעות מיוחדות

שלב 2 - שווה לבדוק את המסך

שקופית לבדיקת מסך:

חבל לבזבז זמן ולעבוד עם מסך בעייתי. אנחנו ממליצים לבדוק את המסך באמצעות השקופית לבדיקת מסך.

מורידים את השקופית המתאימה ופותחים ברזולוציה של  100%:

למחשב נייח

למסך נייד

 

במסך תקין הילדים צריכים להיראות זהים והמעברים אפורים

ילדים לא דומים - מסך לא מתאים לעבודת צבע (גם כשהמעברים אפורים)

ילדים דומים ומעברים לא אפורים (כמו בתמונה) - מומלץ לכייל

 

הסברים ופרטים נוספים

6787f6_8f0342c40f3c4c21b80fb96b0125413a_
שלב 2

שלב 3 - שווה לבדוק כיול

סרגלי הָתֶקֶן

כשעובדים מול מסך לא מכוייל או בית דפוס שמזייף - מבזבזים זמן.

הפתרון - סרגלי הָתֶקֶן:

  1. מורידים את הקבצים של הסרגלים מעמוד סרגלי התקן. זה בחינם

  2. מבקשים את סרגלי הָתֶקֶן מבתי הדפוס עם תו הָתֶקֶן. זה בחינם.
     

בדיקת כיול מסך - השוו את התדפיס שקיבלתם מבית הדפוס חבר התקן לתמונה שהורדתם. אם דומה, המסך מכוייל. אם לא דומה, כיילו או הזמינו כיול מסך

 

בונוס - בדיקת בתי דפוס (פחות רלוונטי לעיתון)- בקשו מהדפוס שלכם להדפיס את סרגלי התקן (שיקיש ״סרגלי התקן״ בגוגל ויוריד). כשתקבלו את ההדפסות, השוו אותם לסרגלי הָתֶקֶן של בתי דפוס עם תו הָתֶקֶן. אם דומה, אפשר לעבוד מול בית הדפוס. אם לא דומה, תציעו לדפוס להיות חבר הָתֶקֶן ואז גם הוא יהיה מכוייל.

כדי להבין איך עובדים עם סרגלי התקן בצורה מקצועית כדאי לעקוב אחרי הבלוג שלנו או להירשם לסדנת ההבאה לדפוס.

sargelim up.jpg
שלב 3

אנשי צבע ועיצוב משתמשים מסכי EIZO:

  • דיוק צבע ללא תחרות 

  • כיול פשוט באמצעות תוכנה מובנית

  • התאמה לכל סוגי הדפוס

  • מעבר בקליק מכיול דפוס לכיול אינטרנט

  • תאימות למקצועני צבע בארץ ובעולם

EIZO CS2420

הָתֶקֶן ממליץ - מסך למעצבים

שלב 4 - להוריד פרופיל עיתון

פרופילי העיתון שלנו:

כדי לקבל בעיתון את אותו הצבע הקרוב למסך או למדפסת אנחנו צריכים להשתמש בפרופיל עיתון ISOnewspaper26v4 שלא מופיע בחבילה של אדובי

להורדת פרופיל עיתון

להתקין בפיסי - מקש ימני על הפרופיל והאופציה הראשונה - install profile

להתקין במקינטוש - למקם ב: disk\Library\ColorSync\Profiles\recommended

אחרי שהתקנו את פרופיל העיתון אנחנו ממשיכים הלאה. לא לדאוג, נגיע להשתמש בו בהגדרות הסגירה מאינדזיין ואילוסטרטור. 

6787f6_83fc8d489df742cc8507b3b9b0babecb_mv2.png
שלב 4
שלב 5

שלב 5 - להתקין קביעות צבע

קביעות הצבע של הָתֶקֶן

קביעות צבע נכונות מבטיחות סגירה טובה לכל סוגי הדפוס וגם לאינטרנט

 

איך משתמשים:

מורידים את הקבצים דרך הקישורים כאן:

לפוטושופ - HATEKEN PHOTOSHOP

לאילוסטרטור ואינדזיין - HATEKEN GRAPHICS

 

* הקביעות מאוד דומות. ההבדל היחיד הוא שבפוטושופ התוכנה מתריאה כאשר הפרופילים לא מתאימים לתזרים העבודה. אם אתם לא יודעים לבחור באופציות השונות, השתמשו בקביעות הצבע הגרפיות ואז פוטושופ לא ישאל כלום

לייבא בתוכנות אדובי: edit-color settings-load

חשוב - קביעות הצבע האלה מתאימים לא רק לדפוס אלא גם לאינטרנט. 

התקנה ושימוש נכון מוודאים מגבילים את הסיכוי שבמסכים אחרים ובסוגי דפוס מגוונים תקבלו את אותה הצבעוניות

hateken graphics.png

שלב 6 - לבדוק תוך כדי עבודה

פריפלייט באינדזיין:

אינדזיין יודע למצוא שגיאות תוך כדי עבודה!

מורידים את קובץ הבדיקה המגדיר שגיאות לדפוס של ישראל היום:

HATEKEN-ISRAEL HAYOM IND PREFLIGHT.idpp

 

הוראות התקנה: לפי הוידאו המצורף

​​

מה בודקים:

קישורים תקינים לתמונות כדי שלא נדפיס את תמונת המסך שלהם ואז הם יהיו מטושטשים, פנטונים אסור כי הם יכולים לשנות צבע בעיתון, אוברפרינט יכול להפוך לשקוף ונראה מה שיש מתחת למילוי, צבעי רגיסטרציה כשמשתמשים בהם בטעות במקום השחור מציפים בצבע שיכול לעבור לעמוד השני, רזולוציה צריכה להיות לפחות 300dpi אחרת התמונות יכולות להיות מטושטשות, עובי קווים לא פחות מ 0.125 אחרת יכולים להעלם, טקסטים נעלמים בסוף תיבות טקסט זה ממש לא נעים, פונטים חסרים יכולים להשתנות אצלינו בעיתון, גודל פונט לא פחות מחמש כי זה גם לא קריא וגם לא חוקי, 

שלב 6

שלב 7 - סגירה נכונה לעיתון

קביעות ייצוא לישראל היום:

הדרך הכי טובה לעבוד באינדזיין או באילוסטרטור היא למקם תמונות ב rgb ובסגירה להחליט לאן הולכת הגרפיקה. ככה אפשר לשמור על הגרפיקה גמישה ומוכנה לאינטרנט, לספרים דיגיטליים, לדפוסי פורמט רחב/אופסט/דיגיטלי/עיתונות.

כשנשתמש בסגירה התקנית לישראל היום - התמונות יומרו לפרופיל המיוחד של הדפוס והרזולוציה תותאם בהתאם

כשנשתמש בסגירה לשילוט ופורמט רחב - התמונות תישארנה ב rgb והרזולוציה תישאר מקסימאלית

 

איך משתמשים?

מורידים את הקובץ דרך הקישור כאן:

HATEKEN - EXPORT TO ISRAEL HAYOM

 

ה pdf המקבל מסגירה זו מאפשר לתמונות להגיע ברזולוציה ובצבעוניות הראוייה. בשלב הבא אפשר לבדוק ולחפש שגיאות נוספות

שלב 7

שלב 8 - בדיקה לפני שליחה

בדיקה אוטומטית באקרובט:

לפני ששולחים קבצי pdf לדפוס, מומלץ לבדוק. אקרובט מספק יכולות בדיקה מתקדמות מאוד.

מצורף פרופיל הבדיקה בו משתמשת מחלקת המודעות של העיתון.

איך משתמשים?

מורידים דרך הקישור כאן:

ISRAEL HAYOM PDF TEST

מייבאים ומשתמשים לפי הסרטון

כדי ללמוד להשתמש בצורה מקצועית גם לסגירה לפורמט רחב ולאינטרנט, מומלץ להשתתף בסדנת ההבאה לדפוס

שלב 8
שחור מלא לעיתון

שלב 9 - מלא טיפים שווים

לשחור מלא:

שחור מלא לעיתון הוא 50.38.36.100 ב CMYK

(שחור מלא לפורמט רחב ולאופסט שטוח על נייר כרומו הוא 88.76.69.100)

 

מה ההגיון:

הערכים האלה ב cmyk הם הערך הכי כהה של פרופיל ISOnewspaper26v4  המשמש את כל בתי הדפוס המדפיסים על נייר עיתון בשיטת Cold Set. הערך הזה יבטיח שתקבלו את השחור הכי כהה

שימו לב שהצהוב נמוך טיפה מהמגנטה - זה מונע גוון ירקרק בכהים

שימו לב שהכחול גבוה מהמגנטה - זה מונע גוון אדמדם בכהים

שחורים

לצבעוניות רוויה

מעצבים, כשאתם מכוונים לצבעים רוויים, נסו לא להשתמש בצבע השחור (K) בכלל. הוא מחליש את הצבעוניות וגורם לה להיראות דהוייה

ואם כבר, כדי להגיע למקסימום רוויה, השתמשו רק בשני צבעי יסוד

 

מה ההגיון:

הצבע השחור מוריד מהרוויה של הצבע. גם ברמות מזעריות, השחור יגרום להדפסה להיראות דהוייה. כמובן שכל האמור לעיל לא מתייחס לצבע השחור עצמו :)

כשמורידים את השחור, הרוויה חוזרת ונראית הרבה יותר טוב.

התכלת עם השחור נראה דהוי ועייף.

פונטים

פונטים:

השתמשו בפונטים איכותיים ולא בפוטושופ

 

מה ההגיון:

1. יש מלא פונטים חינמיים של גוגל, בעברית - קישור. כל הפרמטרים מחושבים בצורה הדוקה והפונטים נראים מצויין בהדפסה.

2. פונטים של מגוון יצרנים מקומיים מאפשרים מעבר נפלא בן עברית לאנגלית באותה המשפחה. תרכשו את הפונטים המתאימים לכם ותוכלו לדייק בצורה מושלמת בהעברת המסר שלכם: א.א.א, מסטרפונט ופונטביט.

3. אדובי עצמה מציאה למנויים שלה פונטים מדהימים. ה״חסרון״ הוא שאי אפשר להוריד אותם למחשב וצריכים להישאר מנויים כדי להשתמש בהם. 

4. כששולחים עבודה לדפוס בצורה של תמונה, הפונטים יוצאים מטושטשים ואי אפשר להדפיס אותם בגדול. השתמשו בתוכנות גרפיקה ולא בפוטושופ

פנטונים:

לא להשתמש בפנטונים. לדפוס העיתון יש להשתמש אך ורק ב CMYK 

 

מה ההגיון:

1. הרבה פעמים, אם תשלחו צבע עם הגדרת פנטון לכל סוג של,דפוס יש סיכוי שתקבלו צבע אחר ממה שרואים בקובץ ה PDF.

2. האופצייה הפשוטה - החליפו את הפנטון בערכי CMYK בתחום ה ISOnewspaper26v4 הפרופיל הותקן אצלכם במחשב (שלב 2).

3. האופצייה המתקדמת - בקרוב נפיק סרגל צבעים של העיתון. אתם מוזמנים לעקוב אחרי הפרסומים

פנטון ב cmyk
שלב 9

טיפים של תמונות

הפרדה אוטומטית בסגירה ל-CMYK של עיתון

כשנשלח לפורמט רחב נשאר ב rgb

מרק

תמונות ב-RGB

כן. זה כתוב נכון. התמונות באינדזיין ב-RGB וכל היתר ב-CMYK

 

מה ההגיון:

כדי שתוכלו לשלוח את הגרפיקה לכל סוג של דפוס וגם לרשת, כדאי למקם תמונות ב rgb. הסגירה דרך קביעות הָתֶקֶן לישראל היום תמיר את התמונות לפרופיל העיתון ותשאיר את כל היתר כמו שצריך. סגירה לפי קביעות פורמט רמחב ושילוט תמיר אותן לפי הצרכים של השילוט וכך הלאה...

זאב

מקסימום רזולוציה

מקמו תמונות ברזולוציה מקסימאלית. הסגירה שלנו תדאג לכל השאר

 

מה ההגיון:

  1. בעיתון משתמשים ב 400dpi (מדפיסים ברשת 200). זה לא מעט. אין טעם להוריד רזולוציה

  2. הסגירה שלנו מורידה רזולוציה בצורה אוטומטית אז לא לדאוג. הקבצים לא ישקלו יותר מידי.

  3. לפורמט רחב צריך כמה שיותר רזולוציה. חבל לבזבז זמן על התאמה של תמונות לגרפיקות

* אם הרזולוציה שלכם לא מספיקה, אל תנפחו בפוטושופ. זה לא שומר על חדות.

הזאב ברזולוציה מלאה. חד על המסך וגם בהדפסה.

הזאב מטושטש. גם אם על המסך ההבדל בקושי נראה, בהדפסה ההבדל יהיה דרמטי.

ילד

בהירים

שיניים, עיניים, עור, טקסטיל... לוודא בפוטושופ שיש ערכים מינימאליים

 

מה ההגיון:

אם אין ערכי צבע בתמונה, מתקבלת הרגשה של ״חור״ בתמונה שדרכו רואים את הנייר או הבד של ההדפסה. חשוב לאזן בן הרצון לתמונה דרמטית להגזמה המובילה לשגיאת הדפסה.

רוצים ללמוד איך עושים גם דרמטי וגם בלי חורים? - קישור

התאורה נכונה. בלי חורים. 

אמנם נראה דרמטי אבל רואים בבירור את החורים ברקות ובאף

גורילה

כהים

שערות, צללים, פינות חשוכות... לוודא בפוטושופ שיש פרטים במקומות הכהים

 

מה ההגיון:

במסך רואים את כל הפרטים שבכהים. בעיתון זה ממש לא ככה. כשהדיו פוגש את הנייר, הוא מתפשט ומאבד חדות וקונטרסט. הפרטים העדינים שבכהים נעלמים ועלול להקבל גוש שחור. שימו לב לפתוח את הכהים ולהשאיר מקום להכהייה הבלתי נמנעת של הדפוס

הכהים נראים טיפה בהירים אבל לא ייסתמו בהדפסה וייראו מרחוק

הכהים נראים מעולה אבל ייסתמו בדפוס.

ה״קאסט״ הכחול שבתמונה המקורית שמימין, שגוי. קל לראות ולמדוד.

 

התיקון בצד שמאל מחזיר את הצבעים והחיות וייראה מצויין בהדפסה גדולה

אגרטל

אפורים

אפור שגוי יכול להיראות ממש רע. אז כדאי לבדוק אותו, זה ממש קל

 

מה ההגיון:

באפור נכון ערכי ה RGB זהים. תבדקו עם הפיפטה את המקום שאתם יודעים שאמור להיות אפור. אם הערכים לא זהים - תקנו. יש סיכוי שהתיקון ישפר את כל התמונה.

לזכור - כשהאפור שגוי, זה מקרין על כל התמונה ונראה הרבה יותר גרוע בהדפסה מאפשר במסך.

סיגר

צבעים רוויים

ההדפסה לא יכולה להדפיס רוויה כמו המסך. הקפידו לראות פרטים במקומות הרוויים

 

מה ההגיון:

מסך רגיל ולא מכוייל מציג צבעי RGB ללא הדמיית דפוס ומאפשר תצוגה של צבעים לא הגיוניים בדפוס. כחולים, אדומים, ירוקים ייראו נפלא במסך ודהויים לחלוטין כמעט בכל סוג של הדפסה. בנוסף, הפרטים שבתוך הרוויה הזו ילכו לאיבוד ולא יודפסו.

התמונה מאוזנת וההדפסה תהיה תקינה ויפה

הצהוב נראה מקסים על המסך, אבל נחרב בדפוס.

עננים

הורדה של אדום פתרה את הבעייה.

השמיים והענן כחולים על המסך אבל סגולים בהדפסה. קורה במסכים ובתי דפוס לא מכויילים.

שניצל

כחול שהופך לסגול

כחול עם קצת אדמת יכול להפוך לסגול בהדפסה. שימו לב שהכחולים נקיים

 

מה ההגיון:

מסך רגיל ולא מכוייל מציג צבעי RGB ללא הדמיית דפוס ומאפשר תצוגה של צבעים לא הגיוניים בדפוס. כחולים, אדומים, ירוקים ייראו נפלא במסך ודהויים לחלוטין כמעט בכל סוג של הדפסה. בנוסף, הפרטים שבתוך הרוויה הזו ילכו לאיבוד ולא יודפסו.

שיהיה טעים

כמו שאוכל מבשלים, ככה תמונה מעבדים. תשקיעו בפוטושופ ותהפכו את התמונות לשוות

 

מה ההגיון:

לא כל תמונה נראית טוב ולא כל שניצל טעים. כדאי ושווה להשקיע בפוטושופ כדי לקבל מוצר שייראה טוב בהדפסה. תזכרו - השלט גדול וצריך להיראות מרחוק כך שצבעים חיים והרבה פרטים ברורים הם חובה.

כיול מסכים ומדפסות

כיול צבע מקצועי אצלכם בסטודיו

יתרונות:

  • צבעוניות אמיתית ונכונה

  • כל המסכים והמדפסות יציגו צבעוניות זהה

  • תאימות למסכים ומדפסות אצל לקוחות וספקים

  • התאמת צבע לסוגי דפוס שונים

  • שמירה על העיניים מעייפות ומנזקים

 

כיול הצבע של הָתֶקֶן תאפשר גם לכם לראות צבעוניות כמו מקצועני הצבע המובילים בארץ.​

סדנת הבאה לדפוס

  • איך מכיילים מסכים ומדפסות

  • איך בודקים כיול של בתי דפוס

  • לסגור לאינטרנט ולדפוס בצורה נכונה

  • קביעות צבע בתוכנות של אדובי

  • איך להשתמש בסרגלי התקן

  • טיפים וטריקים של בתי דפוס

  • תשובה לכל שאלה של צבע

הסדנה מועברת באופן אישי ע״י מישל סורסקי, מייסד הָתֶקֶן.

תשובות מעשיות לכל מה שמעצב חייב לדעת גם לדפוס וגם לאינטרנט​

bottom of page